Magabiztos nyelvvizsgázás

a Corvinus Nyelvvizsgaközpont szervezésében

„Ahány nyelven beszélsz, annyi ember vagy” - interjú Hais Dorottyával

Hais Dorkát sokan az Oscar-díjas "Mindenki" című magyar filmből ismerik, ahol Liza karakterét formálta meg, de számos más népszerű alkotásban is szerepelt azóta! :) A sikereiről és egyéb általa megosztott érdekességekről ovashattok most bővebben! A vele készített interjút Dr. Erdei József (a vizsgaközpont igaszgatója) készítette.

 

20210914_140314.jpg

 

Először is gratulálok a sikeres felsőfokú nyelvvizsgájához!

Köszönöm szépen. :)

Milyen viszonyban áll a nyelvtanulással? Ez csak egy leküzdendő akadály az Ön számára, amit muszáj megcsinálni, vagy szereti is a nyelv tanulását?

Édesapám emlegette nekem mindig azt a mondást, hogy „Ahány nyelven beszélsz, annyi ember vagy”, vagyis valakinek annál gazdagabb a személyisége. Éppen ezért nagyon fontos dolognak tartom a nyelvtanulást, a szüleim erre tanítottak. Sajnos nincs igazán jó nyelvérzékem, így nekem sokkal többet kell azért tanulnom, hogy ott tartsak, ahol azok, akiknek ez könnyebben megy. Ennek ellenére három nyelvet tanulok: latint, olaszt és persze az angolt.

Latint? Hogyan, miért?

Ez kötelező a Berzsenyiben, mivel humán szakra járok. Mivel a latin holt nyelv, a tanulás főleg fordításból és műveltségi részből áll. Az olasz nyelvet viszont azért tanulom, mert nagyon szeretem.

Mit gondol, az életében melyik nyelvre lesz nagyobb szüksége?

Mindenképpen az angolra, hiszen ez ma már alap, a mindennapok része.

Olaszból hogy áll az angolhoz képest?

Kevésbé jól, hiszen rövidebb ideje is tanulom, és sajnos ezen a téren az online tanulás nekünk nem volt annyira hatékony.

Van még esetleg olyan nyelv, amit szívesen tanulna a jövőben?

Attól függetlenül, hogy nekem nehezebben megy a nyelvtanulás, szívesen tanulnék még franciát is. Nagyon érdekel a diplomácia, így a francia nyelvet fontosnak tartom, hiszen a diplomáciában egykor szinte kizárólagosan használt nyelv volt. De még a németet sem zárom ki, bár azt hallottam az ismerőseimtől, hogy nehéz nyelv. Ezzel együtt nagyon jó lenne az alapokat megtanulni.

Van valamilyen stratégiája, amely segíti a nyelvtanulás során? Például hallgat-e zenét közben, vagy van-e bármilyen egyedi módszere?

A szavak tanulásában nekem nagyon bevált a Quizlet alkalmazás. Szótárból én nagyon nehezen tudtam tanulni, de mióta a Quizletet használom, könnyebben boldogulok. Nagyon jó és csuda hasznos alkalmazás.

Szokott angolul nézni filmeket, akár felirattal?

Igen, sorozatokat és filmeket is szoktam angolul nézni. Az olasz filmeket is eredeti nyelven nézem, magyar felirattal, hogy megtanuljam a kiejtést.

Egy pillanatra visszakanyarodva a vizsgához, miért éppen a Corvinus Nyelvvizsgaközpontra esett a választása?

Azért gondoltam a Corvinusra, mert úgy gondoltam, hogy ha már egyszer nyelvvizsgázom, akkor ezt az ország egyik legnevesebb, legjobb helyén tegyem meg. Szintén fontos szempont volt, hogy ne csak államilag akkreditált hely legyen, hanem külföldön is ismert.

A vizsgára való felkészülésben pedig nagy segítségemre volt a MySchool Nyelviskola.

A vizsgán végül nagyon jól ment minden, remekül fel lehetett készülni rá, gördülékeny volt az egész.

És mi lesz, ha „nagy lesz”? Mik a továbbtanulási tervei?

Diplomata szeretnék lenni, és éppen ide, a Corvinusra szeretnék majd felvételizni nemzetközi tanulmányok szakra. Nemrég még elképzelésem sem volt arról, hogy mi szeretnék lenni, aztán egy barátnőmmel beszélgettem múlt évben, aki mesélt nekem arról, hogy mit csinál egy diplomata, és ez engem nagyon megfogott. Utánaolvastam és megnéztem, hogy milyen tárgyakat lehet tanulni ezen a szakon, és ezt nagyon érdekesnek találtam. Épp egybevág az érdeklődési körömmel.

Bízom benne, hogy valóra válnak a tervei. Unatkozni viszont addig sem fog. Ha jól tudom, újra szerepelt egy mozifilmben, aminek Így vagy tökéletes a címe. Milyen filmezni? Meséljen kicsit róla!

Én nagyon szeretem, kiskorom óta ebben élek, és éppen múltkor mondta nekem valaki, hogy mivel a kamerák előtt nőttem fel, végig lehetett követni, ahogy cseperedek. Úgyhogy nekem ez is a világom, de mégsem ezt mondanám első számúnak, nem ez a legfontosabb az életemben. Ez egy szerelem, amit jó csinálni addig, amíg tudom.

Mindenesetre, ha majd tervei szerint diplomata lesz, a kamerák előtt szerezett tapasztalat, a nyilvános szereplési rutin nagy segítségére lesz. Van valamilyen bakancslistás terve a közeljövőre nézve, eltekintve a továbbtanulástól?

Utazgatni szeretnék, főleg Európán kívül, mert a különböző kultúrák nagyon érdekelnek, és szeretnék közülük minél többet megismerni. Sajnos ez most a Covid miatt eléggé le lett korlátozva, várom azt, hogy teljesen vége legyen. A tervek szerint most éppen Milánóba fogok utazni az őszi szünetben, a barátnőmmel már megbeszéltük, hogy milyen múzeumokba megyünk, nagyon várom. Ezen kívül Ausztráliát nagyon szeretném megismerni.

Miért pont Ausztráliát?

Sok videót néztem róla és nagyon érdekes, hogy az állatok milyen közel vannak az emberekhez, szinte együtt élnek, pl. akár a buszmegállóban mászkálnak a kenguruk, és ezt nagyon szeretném megnézni. Most ősszel viszont Erdélybe megyek forgatni, már nagyon várom.

Ha jól látom, elég elfoglalt tinédzser létére. Marad szabadideje, amikor csak magával tud foglalkozni?

Igen, szerencsére szokott lenni. Az aktív sportot már nem csinálom, talán jobb is így érettségi előtt, hogy nincs napi két edzésem is. A filmezés pedig nem egy állandó elfoglaltság, bár most reklámfelvételekből több van, de ez általában csak egy-két napos forgatást jelent, szóval ez nem vesz annyira sok időt igénybe. Telefon segítségével szoktam tanulni, főleg most, amikor online oktatás volt.

Az Ön korosztálya szeret bulizni járni. Ennyi munka és kötöttség mellett marad ideje a barátaira és a szórakozásra?

Igen, hétvégenként egy nap, vasárnap szoktam tanulni, így a szombat a barátoké. Elég tág a baráti köröm, mert „szociális lény” vagyok a suliban, ezenkívül az uszodában is sok a barátom. Mivel korábban sok időt töltöttem ott egy nap, sok úszót, vízilabdázót, szinkronúszót ismerek, szóval ez egy elég nagy kört foglal magába.

Hát, szemmel láthatólag jól is érzi magát a bőrében! Üde és vidám, kívánom, hogy maradjon ez így is! És még egyszer gratulálok a sikeres nyelvvizsgához!

A bejegyzés trackback címe:

https://corvinusnyelvvizsga.blog.hu/api/trackback/id/tr1816695694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Amiért szeretnek nálunk nyelvvizsgázni

- Oldott, vizsgázóbarát légkör
- Profi körülmények
- Életszerű feladatok
- Segítőkész vizsgáztatók
- Hatékony felkészülési lehetőségek

Kövess minket a friss infókért

süti beállítások módosítása